Fotoverslag van presentatiedag MBO studenten

21 april 2011

De MBO studenten van de VVCS Academy dienen voor hun opleiding ook een branche- presentatie te kunnen verzorgen.  Een presentatie geven aan potentiële klanten is een belangrijk onderdeel van de functie commercieel medewerker/junior accountmanager. Aangezien het 1e opleidingsjaar bijna ten einde loopt, moeten de studenten al het geleerde in de praktijk ten uitvoer brengen door middel van deze presentatie. Om de studenten hierop voor te bereiden, moesten zij tijdens de maandelijkse praktijkdag een proefpresentatie geven. Het onderwerp van de presentatie mochten zij zelf bedenken.

Bij deze presentatie waren de medestudenten  en  enkele medewerkers van het Da Vinci College aanwezig. Ook het webteam van de VVCS was van de partij. Middels onderstaande foto’s krijg je een sfeerimpressie van de praktijkdag.

Daniel Voigt(links) mocht als eerste beginnen met zijn presentatie. Zijn presentatie ging over de kansen en bedreigingen voor Safened, een bedrijf dat zich o.a. bezighoudt met het opleiden van personeel voor winkelsurveillance. Paul Beekmans (rechts) heeft er wel vertrouwen in.

Nyron Wau hield een zeer professionele presentatie. Hij maakte daarbij gebruik van technische hulpmiddelen zoals PowerPoint. Zijn presentatie ging over de BES&T Sportcare productlijn.

De presentatie van Paul Beekmans ging over de maatschappelijke betrokkenheid  van SC Cambuur. Die club organiseert erg veel activiteiten om de binding met en  de bekendheid van SC Cambuur in de regio te vergroten.

Stef Doedee hield zijn presentatie over de kritische consument. Het ging hierbij voornamelijk over de kwaliteit van de voetbalshirts. Tijdens de presentatie vergeleek hij het shirt van FC Dordrecht met dat van Feyenoord.

Ook de presentatie van Paul Dijkmans ging over voetbalshirts. Hij vergeleek het shirt van Ajax met dat van PSV. Hij maakte hierbij  goed gebruik van technische hulmiddelen.


Justin Tahapary heeft zijn presentatie gehouden over de Molukkers in Nederland. Wanneer  en waarom kwamen zij naar Nederland en welke impact had dat op hen.  Alle aanwezigen waren erg onder de indruk van zijn presentatie.


Tot slot mocht Sieme Zijm de laatste presentatie houden. Zijn presentatie ging over het sportkledingmerk Cuatro Madera. Ook gaf hij aan waarmee dit merk zich onderscheidt van andere merken. Clubs kunnen bij Cuatro Madera een eigen stijl aanmeten en ze hebben erg korte levertijden.