Opleiding Sales & Communicatie

“Is commercie iets voor jou?”

Over de opleiding

In samenwerking met The Better Sales Company verzorgt de VVCS Academy de opleiding sales & communicatie.

Deze commerciële opleiding is geschikt voor de ambitieuze (ex-)profvoetballer die beschikt over kwaliteiten als doorzettingsvermogen, overtuigingskracht, doelgerichtheid, empathisch vermogen in combinatie met goede communicatieve en analytische vaardigheden. Na deze opleiding kun je starten als accountmanager in het bedrijfsleven.

Deze opleiding biedt jou ook de tools die je in het dagelijks leven nodig hebt om effectief te communiceren met mensen in je eigen omgeving.

Deze korte overzichtelijke opleiding wordt eens per jaar gegeven op zeven avonden in de periode van februari tot en met mei. Daarnaast regel je een korte meeloopstage bij een bedrijf uit jouw eigen netwerk, waar je kunt ervaren hoe commercie in de praktijk werkt. Het is een praktische opleiding waarin ook veel getraind gaat worden.

Modules en bijeenkomsten

Waar en wanneer?
De bijeenkomsten vinden plaats bij Better Meetings in Zeist, van 18.30 uur tot 21.00 uur, inloop met eten vanaf 17.45 uur. De data voor 2023 zijn:

avond 1 30 januari 2024
avond 2 15 februari 2024
avond 3 5 maart 2024
avond 4 12 maart 2024
avond 5 2 april 2024
avond 6 23 april 2024
avond 7 7 mei 2024

 

De investering
De investering bedraagt € 995,–. Als VVCS lid heb je recht op 10% subsidie (teruggaaf).

Opleiding afgerond, en dan?
De VVCS kan je verder helpen met het vinden van de baan die bij je past. Daarnaast heeft ook The Better Sales Company een groot netwerk met bedrijven die graag met jou in contact komen voor een volgende stap in je carrière. Geef het aan en we gaan samen met jou aan de slag.

Bijeenkomst I Inleiding in Sales & Communicatie– wat houdt het vak in?
In deze bijeenkomst krijg je een beeld van het vak en over de
verschillende functies die er zijn op het gebied van Sales &
Communicatie.
Bijeenkomst II Gespreksvoering – hoe pak je dat aan?
Op deze avond maak je kennis met de zeven stappen van een
effectief verkoopgesprek.
Bijeenkomst III Voorbereiding en opening – Hoe neem je de klant mee in jouw verhaal?
Je leert je te verplaatsen in het hoofd van de klant en aan te sluiten
op de wereld van de klant bij de opening van je gesprek.
Bijeenkomst IV Inventarisatie behoeften – wat heeft de klant nodig?
Met behulp van een aantal gesprekstechnieken leren we je om een
professionele inventarisatie te maken van de wensen en behoeften
van de klant.
Bijeenkomst V Presenteren met Impact – hoe verkoop je jouw product?
Op deze avond leren we jou om een presentatie te geven van
jouw aanbod welke ene positieve invloed heeft op de keuze van
de klant.
Bijeenkomst VI Omgaan met weerstand – wat als de klant bezwaren heeft?
Wij geven je handvaten om rustig te blijven en de klant met de
juiste vragen en argumenten gerust te stellen.
Bijeenkomst VII Onderhandelen en certificering – wat als de klant betere voorwaarden wil?
Op deze avond leer je om hierover in gesprek te gaan en voor beide
partijen een goed resultaat te onderhandelen.
Direct inschrijven

Deelnemers aan het woord

Robin Pröpper
Wat de opleiding commercie mij heeft opgeleverd is dat ik (denk) de basis van commercie te begrijpen. Het luisteren, samenvatten en doorvragen is daarin van belang en dit kan je in elk gesprek hanteren. Ik heb ook tools meegekregen om leiding aan het gesprek te geven en ook dit kan van pas komen in een dagelijks gesprek maar ook in de commercie. De manier van lesgegeven vind ik heel erg fijn doordat de les gegeven wordt op locatie. De groep klein is waardoor er veel aandacht gegeven wordt aan iedereen en je krijgt zowel de theorie als praktijk direct aangeboden. Blijf vooral zo enthousiast lesgegeven want wij vonden het allen mede daardoor een geslaagde cursus!

Jordy Bruijn
De opleiding heeft mij meerdere dingen opgeleverd, ik kan bijvoorbeeld regie houden en nemen in een gesprek. Heb geleerd om open vragen te stellen en welke open vragen ik zou moeten stellen. Ook non-verbale communicatie is aan bod geweest. Al met al heb ik veel geleerd over communiceren. Persoonlijk vind ik het fijn als een opleiding niet te lang duurt. Deze opleiding was perfect. Het samenkomen in Zeist was ook ideaal, zowel vanuit Nijmegen als Amsterdam was het goed te doen. Ik zou deze opleiding ook aanraden omdat je echt leert om gesprekken te voeren op een juiste manier.

Lucas Woudenberg
De opleiding heeft mij meer inzicht gegeven in de commercie/sales. De ‘basis’ kneepjes van het vak zowel qua theorie als praktijk. Deze opleiding is kleinschalig opgezet. Met een kleine groep onder het genot van wat eten vooraf leer je snel. Passende tijden in overleg worden afgesproken. De combinatie theorie en praktijk is heel leerzaam. Ook de eventuele keuze van een aantal stagedagen werkt daar goed bij. Het geeft je een mooie inkijk betreft de commercie. Deze opzet is top.

Barry Maguire
De opleiding heeft mij goede handvaten voor het voeren van een gesprek en de opbouw ervan gegeven. Ik heb de stap genomen om bij bedrijven mee te lopen. Alles is direct toepasbaar in de praktijk en laat je ook zien dat je geen 4-jarige opleiding nodig hebt.

Rens van Eijden
Door deze opleiding heb ik nu een betere kijk op het vak commercie. Bovendien heb ik handvatten en structuur gekregen om gesprekken te voeren/leiden op allerlei niveaus, zowel privé als zakelijk. Deze opleiding is veel breder dan het vak commercie alleen. Gedurende je carrière kom je met veel mensen in gesprek. Journalisten, trainers, directeuren, sponsoren en supporters. Na het volgen van deze opleiding kan je een stuk bewuster voor de dag komen en meer regie nemen in belangrijke gesprekken. Nogmaals wil ik je bedanken voor je enthousiasme, de getoonde spiegel en de kundige lessen.