VVCS vernieuwt logo, website en introduceert nieuwe huisstijl

19 januari 2018

De geheel vernieuwde VVCS website is vanaf vandaag een feit. Na wekenlang testen, forse en kleine aanpassingen zijn wij zeer tevreden met het resultaat. Het doel was uiteraard niet alleen om over een mooie en strakke site te kunnen beschikken, maar zeker ook om het uitgebreide dienstenpakket nog beter en duidelijker voor het voetlicht te krijgen en om de communicatie met de leden nog gemakkelijker en soepeler te laten verlopen.

De nieuwe website maakt onderdeel uit van de geheel vernieuwde huisstijl van de VVCS. Hierbij is ook besloten het oude, traditionele logo van de VVCS in een geheel nieuw jasje te steken. Omdat het oude logo dateerde van 1961, het oprichtingsjaar van de VVCS, is hier zeker niet lichtvaardig toe besloten. Een drietal zeer gerenommeerde bureaus heeft ontwerpen gepresenteerd. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor het ontwerp van Goud Uberconnected. Dit in het Olympisch stadion gevestigde Amsterdamse reclamebureau is verantwoordelijk voor de vorm en boodschap van het nieuwe, strakke logo. Mooi vinden wij dat in het zeer moderne logo de oorspronkelijke blauwe en rode kleur zijn gebleven. Het beeldmerk VVCS staat niet langer centraal in het logo, maar werd verplaatst naar een minder prominente plaats. Centraal staan, nu ook in het logo, de spelers. De toevoeging “weet wat er speelt” zegt daarbij de rest. In de rode vormen herkennen velen “de voor de spelers beschermende armen”. Ook onze Academy en het Team VVCS kregen een nieuw logo in dezelfde stijl.

De VVCS zal ook op social media nog actiever zijn. Naast Facebook, Twitter zal zij ook op Instagram te vinden zijn. Hiernaast blijven wij uiteraard de digitale nieuwsbrieven verspreiden. Met het verkrijgen van het KNVB intermediairskeurmerk en de introductie van de nieuwe huisstijl is 2018 voor de VVCS voorspoedig begonnen. Met volle inzet zullen wij ook dit jaar tonen “dat wij weten wat er speelt”.